Általános Szerződési Feltételek
Utoljára frissítve: 2025. 01. 01.
Definíciók
Felhasználó: Bármely természetes, jogi személy, vagy szervezet, aki Szolgáltató szolgáltatásait igénybe veszi, Szolgáltatóval szerződést köt.
Fogyasztó: Olyan Felhasználó, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy.
Vállalkozás: A szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró személy.
Szolgáltató: Az információs társadalommal összefüggő szolgáltatást nyújtó természetes, illetve jogi személy vagy jogi személyiség nélküli szervezet, aki a Felhasználó részére szolgáltatást nyújt, aki a Felhasználóval szerződést köt.
1. Szolgáltató adatai
A szolgáltató neve: Dr. Simonné Vízvári Dóra E.V.
A szolgáltató székhelye (és egyben a panaszügyintézés helye): 2040 Budaörs, Pipacs utca 20/B
A szolgáltató elérhetősége, az igénybe vevőkkel való kapcsolattartásra szolgáló, rendszeresen használt elektronikus levelezési címe: svd9899@gmail.com
A szolgáltató nyilvántartási száma: 21763146
A szolgáltató adószáma: 60619659133
Nyilvántartásba bejegyző hatóság neve / engedélyező hatóság és engedély szám (ha van): Budaörsi Kormányhivatal, NAV
A szolgáltató telefonszáma: +36209351678
A szerződés nyelve: magyar
2. Alapvető rendelkezések
A jelen ÁSZF-ben nem szabályozott kérdésekre, valamint az ÁSZF értelmezésére a magyar jogszabályok az irányadók, különös tekintettel a 2013. évi V. törvényre (Polgári Törvénykönyv, "Ptk."), a 2001. évi CVIII. törvényre (az elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokról és az információs társadalommal összefüggő szolgáltatásokról, "Elker. tv."), továbbá a fogyasztók és vállalkozások közötti szerződések részletes szabályait meghatározó 45/2014. (II. 26.) Korm. rendeletre. Speciális termékek esetén az adott ágazatra vonatkozó jogszabályi rendelkezések az irányadók. A vonatkozó jogszabályok kötelező érvényű rendelkezései a felekre külön kikötés nélkül is alkalmazandók.
A jelen ÁSZF 2025. január 1. napjától lép hatályba, és visszavonásig érvényben marad. Az ÁSZF módosításait a Szolgáltató a weboldalon teszi közzé, továbbá a regisztrált, illetve korábban vásárló Felhasználókat e-mailben értesíti a változásokról. A módosítások a korábban létrejött szerződéseket nem érintik, tehát a módosítások visszamenőleges hatállyal nem alkalmazhatók.
A Szolgáltató fenntartja magának minden jogot a weboldal, annak bármely részlete, valamint az azon megjelenő tartalmak és a weboldal terjesztése tekintetében. Tilos a weboldalon található tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása vagy értékesítése a Szolgáltató előzetes írásbeli hozzájárulása nélkül.
3. Regisztráció/vásárlás
A Felhasználó a regisztráció vagy vásárlás során köteles a saját, valós adatait megadni. Amennyiben a vásárlás vagy regisztráció során megadott adatok valótlanok, vagy más személyhez tartoznak, az így létrejövő elektronikus szerződés érvénytelennek minősül. A Szolgáltató kizárja a felelősségét abban az esetben, ha a Felhasználó más személy nevében vagy adataival veszi igénybe a szolgáltatásait.
A Szolgáltató nem vállal felelősséget a Felhasználó által tévesen és/vagy pontatlanul megadott adatokból eredő szállítási késedelemért, valamint egyéb problémákért vagy hibákért. Ugyanakkor a Szolgáltató tájékoztatja a Felhasználókat, hogy a Felhasználóval történő egyeztetést és egyértelmű azonosítást követően a rendelésben szereplő hibásan megadott adatokat kijavíthatja annak érdekében, hogy a számlázás és a kiszállítás zavartalanul megvalósulhasson.
A Szolgáltató nem vállal felelősséget az olyan károkért, amelyek abból erednek, hogy a Felhasználó elfelejti jelszavát, vagy az illetéktelenek számára bármilyen, a Szolgáltatónak fel nem róható okból hozzáférhetővé válik.
4. Megvásárolható termékek, árak
A webáruházban megjelenített termékek online (bizonyos esetekben telefonon) rendelhetők meg. A termékekhez feltüntetett árak forintban értendők, illetve mivel a Szolgáltató áfa mentesen számláz, az árak a fizetendő összegeket tükrözik. Az árak nem tartalmazzák a szállítással és fizetéssel kapcsolatos költségeket. Csomagolási díjat nem számítunk fel.
A webshopban a Szolgáltató részletesen megadja a termék nevét és leírását, valamint feltüntet fotókat a termékekről.
Ha akciós ár kerül bevezetésre, a Szolgáltató részletesen tájékoztatja a Felhasználókat az akció részleteiről és annak pontos időtartamáról.
Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár jelenik meg a Webáruház felületén, például rendszerhiba miatt "0" Ft-os vagy "1" Ft-os ár kerül feltüntetésre, a Szolgáltató nem köteles a megrendelést hibás áron visszaigazolni. Ebben az esetben jogosult az ajánlat visszautasítására, és felajánlhatja a helyes áron történő visszaigazolást. A módosított ajánlat ismeretében a Felhasználónak jogában áll azt nem elfogadni. Hibás árnak minősül az az ár, amelyen a vállalkozónak nincs szerződéses akarata a szerződés megkötésére. A 2013. évi V. törvény (Polgári Törvénykönyv, Ptk.) értelmében a szerződés a felek akaratának kölcsönös és egybehangzó kifejezésével jön létre. Ha a felek nem tudnak megállapodni a szerződéses feltételekben, tehát nincs kölcsönösen és egybehangzóan kifejezett akaratnyilatkozatuk, akkor nem beszélhetünk érvényesen létrejött szerződésről, amelyből jogok és kötelezettségek származhatnának.
5. Rendelés menete
Felhasználó a regisztrációját követően bejelentkezik a webshopba, hogy megkezdje a vásárlást.
Felhasználó a megvásárolni kívánt termék(ek) darabszámát, méretét (ha lehetséges) beállítja.
A Felhasználó a kiválasztott termékeket kosárba helyezi, és a "kosár" ikonra kattintva bármikor megtekintheti a kosár tartalmát.
Ha nem szeretne további terméket vásárolni, ellenőrzi a megvásárolni kívánt termék darabszámát. A termékeket az "Eltávolítás" gombra kattintva törölheti a kosárból.
Felhasználó a "Pénztár" gomb megnyomásával tovább lép a pénztárba, ahol véglegesítheti a rendelést.
A Felhasználó megadja a szállítási címet, majd kiválasztja a szállítási és fizetési módot, amelyek az alábbi típusokból állnak:
Online bankkártyával: Felhasználónak lehetősége van a rendelés összértékét online, bankkártyával fizetni a Szolgáltató által igénybe vett
pénzügyi szolgáltató biztonságos fizetési rendszerén keresztül.
Bankkártyás fizetés Simple-lel:
Tudomásul veszem, hogy Szolgáltató által a(z) https://svdekszer.hu felhasználói adatbázisában tárolt alábbi személyes adataim átadásra kerülnek az OTP Mobil Kft.,
mint adatfeldolgozó részére. Az adatkezelő által továbbított adatok köre az alábbi: Számlázási név és cím, e-mail, telefonszám.
Az adatfeldolgozó által végzett adatfeldolgozási tevékenység jellege és célja a SimplePay Adatkezelési tájékoztatóban, az alábbi linken tekinthető meg:
https://simplepay.hu/vasarlo-aff
Átutalással: Felhasználó köteles a megrendelt termékek ellenértékét a visszaigazoló e-mailben megadott bankszámlaszámra 3 napon belül átutalni. A termék(ek) átvételére
a Felhasználó akkor válik jogosulttá, amikor az összeg a Szolgáltató bankszámláján jóváírásra kerül.
Fizetés személyesen készpénzzel, vagy bankkártyával: Amennyiben a Felhasználó személyes átvételet választott, úgy lehetősége van a megrendelés végösszegét készpénzben
vagy bankkártyával kiegyenlíteni tárgyalóirodánkban (2040 Budaörs, Szabadság út 137-139.) a termék(ek) átvételekor.
Szállítási költség:
MPL házhoz szállítás: 2605 Ft
MPL Csomagpont kiszállítás: 995 Ft
Minden jellegű szállítás 50 000 Ft feletti kosárérték esetén ingyenes.
A megrendelt ékszer(ek) átvehető(k) tárgyalóirodánkban is (2040 Budaörs, Szabadság út 137-139.), ebben az esetben szállítási költséget nem kell fizetni. Azonban az áru átvételére a megrendelést követően 2-3 napos átfutási idővel kell számolni. Ha az átvételt az tárgyalóirodában szeretné intézni, kérjük, válassza a szállítási módoknál a "Személyes átvétel" lehetőséget.
A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítése és a visszaigazoló e-mail alapján minden költséget tartalmaz. A Felhasználó a Ptk. 6:127. §-ának értelmében köteles késedelem nélkül ellenőrizni, hogy a megrendelt termék(ek) minősége és mennyisége megfelel-e az elvárásoknak. A termék(ek) kézbesítése munkanapokon, 8 és 17 óra között történik.
Az adatok megadását követően a Felhasználó a "Rendelés véglegesítése" gombra kattintva küldheti el a megrendelését. Előtte azonban lehetősége van még egyszer ellenőrizni a megadott adatokat, megjegyzést fűzni a megrendeléshez, vagy e-mailben jelezni az egyéb, rendeléshez kapcsolódó igényeit.
A Felhasználó a megrendelés elküldésével tudomásul veszi, hogy a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 15. §-a és egyéb rendelkezései (például a 20. §) értelmében a megrendeléssel fizetési kötelezettsége keletkezik.
Adatbeviteli hibák javítása: A Felhasználó a megrendelési folyamat lezárása előtt bármikor visszaléphet az előző lépésekhez, ahol módosíthatja a bevitt adatokat. Részletezve: a rendelés során lehetőség van a kosár tartalmának áttekintésére és módosítására. Ha a kosár nem a kívánt mennyiséget tartalmazza, a Felhasználó a mennyiség oszlopban található adatbeviteli mezőbe beírhatja a rendelni kívánt darabszámot. Amennyiben a kosárban lévő termékeket törölni szeretné, az "Eltávolítás" gombra kattintva teheti meg. A rendelés folyamán a Felhasználónak folyamatos lehetősége van az adatok módosítására vagy törlésére.
A Felhasználó a megrendelés elküldését követően e-mailben visszaigazolást kap. Ha ez a visszaigazolás a megrendelés elküldésétől számított, a szolgáltatás jellegéből adódóan elvárható időn belül, de legkésőbb 48 órán belül nem érkezik meg, a Felhasználó mentesül az ajánlati kötöttség vagy a szerződéses kötelezettség alól. A megrendelés és annak visszaigazolása akkor tekinthető megérkezettnek a Szolgáltatóhoz vagy a Felhasználóhoz, amikor az számára hozzáférhetővé válik. A Szolgáltató kizárja a visszaigazolási felelősséget abban az esetben, ha a visszaigazolás azért nem érkezik meg időben, mert a Felhasználó a regisztráció során hibás e-mail címet adott meg, vagy a fiókjához tartozó tárhely telítettsége miatt nem tud üzenetet fogadni.
A Felhasználó tudomásul veszi, hogy az előző pontban említett visszaigazolás csupán automatikus értesítés, és nem eredményez szerződéskötést. A szerződés akkor jön létre, amikor a Szolgáltató az említett automatikus visszaigazolás után egy újabb e-mailben tájékoztatja a Felhasználót a megrendelés részleteiről és annak várható teljesítéséről.
6. Megrendelések feldolgozása és teljesítés
A megrendelések feldolgozása a beérkezés sorrendjében, munkanapokon munkaidőben történik. A megadott feldolgozási időn kívül is lehetőség van megrendelés leadására, azonban ha ez munkaidő után történik, a feldolgozás a következő munkanapon veszi kezdetét. A Szolgáltató ügyfélszolgálata minden esetben elektronikus úton visszaigazolja, hogy a megrendelés mikor kerül teljesítésre.
Általános teljesítési határidő, a szerződés létrejöttétől számított 2-8 munkanapon belül.
Az adásvételi szerződés alapján a Szolgáltató dolog tulajdonjogának átruházására, a Felhasználó a vételár megfizetésére és a dolog átvételére köteles.
Amennyiben az eladó vállalkozás és a vevő fogyasztó, és az eladó vállalja, hogy a terméket a vevőhöz eljuttatja, a kárveszély akkor száll át a vevőre, amikor a terméket a vevő vagy az általa kijelölt harmadik személy birtokba veszi. Ha a fuvarozót a vevő bízta meg, és nem az eladó ajánlotta, a kárveszély a fuvarozónak történő átadáskor átszáll a vevőre.
A szolgáltató késedelme esetén, a Felhasználó jogosult póthatáridőt megállapítani. Amennyiben a Szolgáltató a póthatáridőn belül sem teljesít, a Felhasználónak jogában áll elállni a szerződéstől.
A Felhasználó póthatáridő kitűzése nélkül is jogosult elállni a szerződéstől, ha:
a) a Szolgáltató megtagadta a szerződés teljesítését; vagy
b) a szerződés teljesítése a felek megállapodása vagy a szolgáltatás egyértelmű rendeltetése alapján a meghatározott időpontban, és nem később volt esedékes.
Amennyiben a Szolgáltató a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem tudja teljesíteni, mert a szerződésben meghatározott termék nem áll rendelkezésre, köteles erről a Felhasználót haladéktalanul értesíteni. Továbbá köteles a Felhasználó által megfizetett összeget haladéktalanul visszatéríteni, valamint biztosítani, hogy a Felhasználó érvényesíthesse a hibás teljesítés esetére jogszabályban biztosított egyéb jogait.
A Szolgáltató felhívja a Felhasználók figyelmét, hogy amennyiben a Felhasználó nem veszi át a szerződésszerűen teljesített megrendelt termék(ek)et, függetlenül a fizetési módtól, szerződésszegést követ el, és a Ptk. 6:156. § (1) bekezdése értelmében késedelembe esik.
Ez azt jelenti, hogy a Szolgáltató a megbízás nélküli ügyvitel szabályai alapján – ha a Fogyasztó nem jelzi elállási szándékát, és nem nyilatkozik arról, hogy át kívánja-e venni a megrendelt termék(ek)et – jogosult érvényesíteni a termék(ek)hez kapcsolódó tárolás szokásos költségét, valamint az oda-vissza szállítási költséget a Felhasználóval szemben.
A Szolgáltató felhívja a Felhasználók figyelmét, hogy az így keletkező jogi igények érvényesítéséhez ügyvédei segítségét veszi igénybe. Ennek következtében a szerződésszegésből fakadó egyéb jogi költségek, beleértve a fizetési meghagyásos eljárás díjait, szintén a Felhasználót terhelik.
7. Elállás joga
Megrendelése során Felhasználó jogosult a 17/1999. Kormányrendeletben meghatározott feltétel nélküli elállási jog gyakorlására. A szerződéstől indoklás nélkül elállhat az áru átvételét követő 14 munkanapon belül. Ebben az esetben a Szolgáltató, mint eladó, köteles a Felhasználó, mint vevő által kifizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb az elállás bejelentését és az áru visszaszolgáltatását követő harminc napon belül visszatéríteni.
Az elállási jog gyakorlása során az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatos költségeket – a vonatkozó jogszabály alapján – a vevő viseli. Az eladó jogosult követelni az áru nem rendeltetésszerű használatából eredő kár megtérítését. Felvilágosítás, speciális kérés vagy probléma esetén kérjük, vegye fel a kapcsolatot Ügyfélszolgálatunkkal. További információért keressen minket az info@svdekszer.hu e-mail címen.
A jelen feltételek elfogadásával a vevő tudomásul veszi, hogy az ékszer viselése annak értékét csökkenti. Az értékcsökkenés – az áru vételárának legalább 10%-a – megtérítendő az eladó részére, amennyiben a vevő az áru használata után eláll a szerződéstől.
Az elállási jog nem alkalmazható abban az esetben, ha a terméket a vevő személyesen vette át tárgyalóirodánkban.
8. Jótállás, szavatosság
Hibás teljesítés
A Szolgáltató hibásan teljesít, ha a szolgáltatás a teljesítés időpontjában nem felel meg a szerződésben vagy jogszabályban meghatározott minőségi követelményeknek. Ugyanakkor a Szolgáltató nem minősül hibás teljesítőnek, ha a jogosult a hibát a szerződéskötéskor ismerte, vagy azt a szerződéskötés időpontjában ismernie kellett volna.
A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződésben semmisnek minősül minden olyan kikötés, amely a kellékszavatosságra és a jótállásra vonatkozó rendelkezésektől a fogyasztó hátrányára tér el.
Több szavatossági jog csak a Polgári Törvénykönyv szerinti fogyasztónak minősülő Felhasználókat illeti meg.
Vállalkozásnak minősülő Felhasználó: olyan személy, aki a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében jár el.
Kellékszavatosság
Milyen esetben élhet a Felhasználó a kellékszavatossági jogával?
A Felhasználó a Polgári Törvénykönyv előírásai alapján kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Szolgáltatóval szemben, amennyiben a Szolgáltató hibásan teljesít.
Milyen jogok illetik meg a Felhasználót a kellékszavatossági igénye alapján?
A Felhasználót a következő kellékszavatossági jogok illetik meg:
Kijavítás vagy kicserélés: A Felhasználó választhatja ezen lehetőségeket, kivéve, ha az általa választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára aránytalan többletköltséggel járna egy másik igény teljesítéséhez képest.
Ellenszolgáltatás arányos leszállítása: Ha a Felhasználó nem kért kijavítást vagy kicserélést, illetve nem kérhette azokat, igényelheti az ellenszolgáltatás arányos csökkentését.
Hiba kijavítása vállalkozás költségére: A Felhasználó maga kijavíthatja a hibát, vagy mással kijavíttathatja a vállalkozás költségén.
Szerződéstől való elállás: Végső esetben a Felhasználó dönthet a szerződéstől való elállás mellett.
A Felhasználó választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, azonban az áttérés költségét ő viseli, kivéve, ha az áttérés indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
Milyen határidőben érvényesítheti a Felhasználó a kellékszavatossági igényét?
Ha a Felhasználó fogyasztónak minősül, köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de legkésőbb a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül jelezni. Fontos megjegyezni, hogy a kellékszavatossági jogát a szerződés teljesítésétől számított két éven belül (használt termékek esetén egy éven belül) érvényesítheti. Lejárati idővel rendelkező termékeknél a kellékszavatosság a termék lejárati idejéig érvényesíthető. Az elévülési határidő leteltével a Felhasználó már nem élhet kellékszavatossági jogaival.
Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
A felhasználó kizárólag a Szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
Milyen egyéb feltétele van a kellékszavatossági jogok érvényesítésének (amennyiben a Felhasználó fogyasztónak minősül)?
A teljesítéstől számított első hat hónapban a kellékszavatossági igény érvényesítéséhez elegendő, ha a Felhasználó a hiba közlésén túl igazolja, hogy a terméket vagy szolgáltatást a webshopot üzemeltető vállalkozás nyújtotta. Hat hónap elteltével azonban a Felhasználó köteles bizonyítani, hogy az általa felismert hiba már a teljesítés időpontjában is fennállt.
Termékszavatosság
Milyen esetben élhet Felhasználó a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén Felhasználó - választása szerint - kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Milyen jogok illetik meg Felhasználót termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Felhasználó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
Milyen esetben minősül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Milyen határidőben érvényesítheti a Felhasználó a termékszavatossági igényét?
A Felhasználó a termékszavatossági igényét a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. Ha ez az időtartam letelik, a termékszavatossági jogait többé nem gyakorolhatja.
Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti a Felhasználó a termékszavatossági igényét?
A Felhasználó a termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben érvényesítheti. Ebben az esetben a termék hibáját a Felhasználónak kell bizonyítania.
Milyen esetben mentesül a gyártó (forgalmazó) a termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag az alábbi esetekben mentesülhet a termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
- a terméket nem üzleti tevékenysége keretében gyártotta vagy hozta forgalomba;
- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető; vagy
- a termék hibája jogszabályból vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A mentesüléshez elegendő, ha a gyártó (forgalmazó) ezen okok közül egyet bizonyítani tud.
Fontos megjegyezni, hogy ugyanazon hiba miatt a Felhasználó nem érvényesíthet egyszerre, párhuzamosan kellékszavatossági és termékszavatossági igényt. Ugyanakkor, ha a termékszavatossági igény eredményes, a kicserélt termékre vagy a kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényt a Felhasználó a gyártóval szemben is érvényesítheti.
Jótállás (Új termékek esetén)
Milyen esetben élhet a fogyasztó a jótállási jogával?
Hibás teljesítés esetén a fogyasztó a jótállási jogával élhet, ha a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján a tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállás érvényes. Ebben az esetben, ha a Felhasználó fogyasztónak minősül, a Szolgáltató köteles jótállást biztosítani.
Milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg a fogyasztót jótállás alapján?
A jótállás időtartama az eladási ár függvényében:
a) 10 000 Ft-tól 100 000 Ft-ig terjedő ár esetén: 1 év,
b) 100 000 Ft-tól 250 000 Ft-ig terjedő ár esetén: 2 év,
c) 250 000 Ft feletti ár esetén: 3 év.
Ezeket a határidőket be kell tartani, mivel azok elmulasztása jogvesztéssel jár.
A jótállási időszak kezdete a fogyasztási cikk fogyasztónak történő átadásának napja.
A fogyasztó a kijavítás iránti igényét választása szerint a Szolgáltató székhelyén, bármely telephelyén, fióktelepén és a vállalkozás által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti.
A jogosult jótállási igénye alapján választhat az alábbi lehetőségek közül:
1. Kérheti a hiba kijavítását vagy a termék kicserélését, kivéve, ha az általa választott jótállási jog teljesítése lehetetlen, vagy az a kötelezett számára – más jótállási jog teljesítéséhez képest – aránytalan többletköltséget okozna. Ennek megítélésénél figyelembe kell venni a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyosságát, valamint a jogosultnak a jótállási jog teljesítésével okozott érdeksérelmet.
2. Kérheti az ellenszolgáltatás arányos csökkentését, a hibát saját költségére kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, illetve elállhat a szerződéstől, ha a kötelezett nem vállalja a hiba kijavítását vagy a termék kicserélését, nem képes eleget tenni e kötelezettségének (...), vagy ha a jogosultnak megszűnt az érdeke a kijavításhoz vagy kicseréléshez.
Jelentéktelen hiba esetén elállásra nincs lehetőség.
A 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet 5. §-a értelmében a vállalkozásnak törekednie kell arra, hogy a hibás termék kijavítását vagy kicserélését legfeljebb 15 napon belül elvégezze. Amennyiben a javítás vagy csere időtartama meghaladja a 15 napot, a vállalkozás köteles tájékoztatni a fogyasztót a várható időtartamról. A tájékoztatás történhet elektronikus úton, ha ehhez a fogyasztó előzetesen hozzájárult, vagy olyan módon, amely alkalmas az átvétel igazolására.
Amennyiben a jótállási idő alatt a fogyasztási cikk első javítása során a vállalkozás megállapítja, hogy a termék nem javítható, és a fogyasztó nem rendelkezik eltérően, a vállalkozás köteles a terméket 8 napon belül kicserélni. Ha a cserére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a vételárat 8 napon belül visszatéríteni a fogyasztónak.
Ha a jótállási idő alatt a fogyasztási cikk háromszori javítást követően ismét meghibásodik, és a fogyasztó nem kéri a vételár arányos csökkentését, valamint nem kívánja a terméket a vállalkozás költségére kijavíttatni vagy mással kijavíttatni, a vállalkozás köteles a terméket 8 napon belül kicserélni. Amennyiben a cserére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a vételárat 8 napon belül visszatéríteni a fogyasztónak.
Amennyiben a fogyasztási cikk kijavítása a javítási igény vállalkozás részére történő bejelentésétől számított 30 napon belül nem valósul meg, és a fogyasztó nem rendelkezik eltérően, a vállalkozás köteles a terméket a 30 napos határidő eredménytelen leteltét követő 8 napon belül kicserélni. Ha a termék cseréje nem lehetséges, a vállalkozás köteles a vételárat a 30 napos javítási határidő eredménytelen leteltét követő 8 napon belül visszatéríteni a fogyasztónak.
Mikor mentesül a vállalkozás a jótállási kötelezettsége alól?
A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól kizárólag akkor mentesül, ha bizonyítani tudja, hogy a hiba oka a teljesítést követően keletkezett. Fontos megjegyezni, hogy ugyanazon hiba miatt párhuzamosan nem érvényesíthető kellékszavatossági és jótállási igény, illetve termékszavatossági és jótállási igény. Ezen túlmenően a fogyasztót a jótállásból eredő jogok a termék- és kellékszavatosság keretében biztosított jogosultságoktól függetlenül is megilletik.
A Szolgáltató nem felel szavatossági vagy jótállási kötelezettség keretében azokért a károkért, amelyek a kárveszély átszállását követően hibás vagy gondatlan kezelés, túlzott igénybevétel, a meghatározottól eltérő behatások, illetve a termékek nem rendeltetésszerű használata miatt keletkeztek.
9. A Szavatossági igény esetén történő eljárás (fogyasztónak minősülő felhasználók esetén)
A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződésben a felek megállapodása nem térhet el a rendelet előírásaitól a fogyasztó hátrányára. A szerződés megkötésének bizonyítása a fogyasztó feladata, amely számlával vagy akár nyugtával is történhet.
A szavatossági kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a vállalkozást terhelik (Ptk. 6:166. §). A vállalkozás köteles jegyzőkönyvet felvenni a nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényről, és annak másolatát haladéktalanul, igazolható módon átadni a fogyasztónak. Ha a vállalkozás nem tud azonnal nyilatkozni az igény teljesíthetőségéről, álláspontját – elutasítás esetén az indoklással és a békéltető testülethez fordulás lehetőségével együtt – öt munkanapon belül, igazolható módon köteles közölni a fogyasztóval.
A jegyzőkönyvet a vállalkozás három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni. Emellett törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb 15 napon belül elvégezze. Ha ez az időtartam meghaladja a 15 napot, tájékoztatnia kell a fogyasztót a várható időtartamról. A tájékoztatás történhet elektronikus úton, ha ehhez a fogyasztó előzetesen hozzájárult, vagy más igazolható módon.
10. Vegyes rendelkezések
Amennyiben a jelen Szabályzat bármely rendelkezése érvénytelenné, jogellenessé vagy érvényesíthetetlenné válik, az nem befolyásolja a Szabályzat többi részének érvényességét, jogszerűségét és érvényesíthetőségét.
Ha a Szolgáltató nem gyakorolja a Szabályzat alapján őt megillető jogát, az nem minősül az adott jogról való lemondásnak. A jogról való lemondás kizárólag kifejezett írásbeli nyilatkozat alapján érvényes. Az, hogy a Szolgáltató egy alkalommal nem követeli szigorúan a Szabályzat valamely lényeges feltételének vagy kikötésének betartását, nem jelenti azt, hogy később ne ragaszkodhatna az adott feltétel vagy kikötés szigorú betartásához.
Szolgáltató és Felhasználó vitás ügyeiket békés úton próbálják rendezni.
A felek megállapítják, hogy a Szolgáltató webshopja Magyarországon működik, és karbantartását is itt végzik. Mivel az oldal más országokból is elérhető, a felhasználók kifejezetten elfogadják, hogy a felhasználó és a Szolgáltató közötti jogviszonyra a magyar jog az irányadó. Ha a felhasználó fogyasztónak minősül, a Pp. 26. § (1) bekezdése értelmében a jelen szerződésből eredő vitás ügyekben kizárólagosan az alperes (fogyasztó) belföldi lakóhelye szerinti bíróság illetékes.
11. Panaszkezelés menete (fogyasztónak minősülő felhasználók esetén)
A Szolgáltató célja, hogy minden megrendelést megfelelő minőségben, a megrendelő teljes megelégedésére teljesítsen. Ha a Felhasználónak mégis panasza merül fel a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, panaszát telefonon, e-mailben vagy levélben is közölheti.
A Szolgáltató a szóbeli panaszt azonnal megvizsgálja, és szükség esetén orvosolja. Amennyiben a vásárló nem ért egyet a panasz kezelésével, vagy ha a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Szolgáltató jegyzőkönyvet vesz fel a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról, amelynek egy másolatát átadja a vásárlónak.
Az írásban benyújtott panaszokat a Szolgáltató 30 napon belül írásban megválaszolja, és az elutasító válaszát indokolja. A panaszról készült jegyzőkönyvet és a válasz másolatát 3 évig megőrzi, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatja.
Tájékoztatjuk, hogy amennyiben panaszát elutasítják, lehetősége van hatósági vagy békéltető testületi eljárást kezdeményezni:
- A fogyasztó panasszal fordulhat a fogyasztóvédelmi hatósághoz. A Fgytv. 45/A. § (1)-(3) bekezdései, valamint a fogyasztóvédelmi hatóság kijelöléséről szóló 387/2016. (XII. 2.) Korm. rendelet alapján általános fogyasztóvédelmi hatóságként a kormányhivatal jár el: https://www.kormanyhivatal.hu/hu/elerhetosegek.
- A fogyasztónak panasza esetén lehetősége van békéltető testülethez fordulni.
Ha a fogyasztó nem fordul békéltető testülethez, vagy az eljárás eredménytelen volt, jogvita rendezése érdekében bírósághoz fordulhat. A per megindításához keresetlevelet kell benyújtani, amelynek tartalmaznia kell az alábbiakat:
- Az eljáró bíróság megnevezését.
- A felek, valamint képviselőik nevét, lakóhelyét és perbeli állását.
- Az érvényesíteni kívánt jogot, az annak alapjául szolgáló tények előadását és azok bizonyítékait.
- Azokat az adatokat, amelyek alapján a bíróság hatásköre és illetékessége megállapítható.
- A bíróság döntésére vonatkozó határozott kérelmet.
A keresetlevélhez csatolni kell azokat az okiratokat vagy azok másolatát, amelyekre bizonyítékként hivatkozik.
12. Szerzői jogok
Mivel a https://svdekszer.hu weboldal szerzői jogi védelem alatt álló műnek minősül, tilos a weboldalon található tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése (többszörözése), újra nyilvánossághoz történő közvetítése, más célú felhasználása, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Szolgáltató írásos engedélye nélkül. Ugyanakkor a Felhasználó az Általános Szerződési Feltételeket (ÁSZF) és az adatkezelési tájékoztatót korlátozás nélkül letöltheti, valamint bármilyen formában tárolhatja.
A https://svdekszer.hu weboldalról és annak adatbázisából származó anyagok átvétele csak írásos hozzájárulás esetén lehetséges, és ebben az esetben is kizárólag a weboldalra való hivatkozással történhet.
A Szolgáltató fenntartja minden jogát szolgáltatásának valamennyi elemére, beleértve a domain-neveit, az azokból képzett másodlagos domain neveket, valamint az internetes reklámfelületeit.
Tilos a https://svdekszer.hu weboldal tartalmának vagy annak egyes részeinek adaptálása, visszafejtése, a felhasználói azonosítók és jelszavak tisztességtelen létrehozása, valamint bármilyen olyan alkalmazás használata, amely a weboldal vagy annak bármely részének módosítására vagy indexelésére alkalmas.
A https://svdekszer.hu név szerzői jogi védelem alatt áll, és annak felhasználása – a hivatkozás kivételével – kizárólag a Szolgáltató írásos engedélyével lehetséges.
A Felhasználó tudomásul veszi, hogy felhasználási engedély nélküli felhasználás esetén a Szolgáltatót kötbér illeti meg. A kötbér összege képenként bruttó 60.000 Ft, szavanként pedig bruttó 20.000 Ft. A Felhasználó elfogadja, hogy ez a kötbérkikötés nem túlzó, és ennek tudatában használja az oldalt. Szerzői jogi jogsértés esetén a Szolgáltató közjegyzői ténytanúsítást alkalmaz, amelynek költségeit szintén a jogsértő Felhasználóra hárítja.
13. Adatvédelem
A weboldal adatkezelési tájékoztatója elérhető a következő oldalon: https://www.svdekszer.hu/adatvedelmi-tajekoztato
Budaörs, 2025. január 01.